Integer werken, agressievrije klanten
* Studenten kunnen een kopie van hun studentenkaart opsturen naar contact@vandenbroele.be.
BeschrijvingVeel organisaties zijn bewust bezig met de aanpak van agressie. Zo bekleedt de aanpak van agressie vaak een bevoorrechte positie in het takenpakket van de preventie-adviseur en leren medewerkers in specifieke trainingen om te gaan met agressie.
Maar kunt u wel leren omgaan met agressie? En zo ja, wilt u dat dan werkelijk leren?
Dit boek is een statement en toont aan dat agressie niet getolereerd kan worden. Want, wie agressief gedrag vertoont, kan niet op een behoorlijke en integere manier worden geholpen. De boodschap van dit boek is dan ook dat agressie moet worden verbannen en dat enkel integere dienstverlening goede dienstverlening is.
Auteur Aad Klaassen toont aan welk gedrag wel en niet door de beugel kan. Met behulp van praktische oplossingen en aan de hand van een benadering die ruimschoots haar waarde in het werkveld heeft bewezen, toont hij u hoe u een integere dienstverlening in de praktijk realiseert, en dit zowel op het niveau van de individuele medewerker als op het niveau van uw organisatie.
Deze uitgave vindt u ook terug in de digitale bibliotheek van VIEWZCONNECT

VIEWZConnect is een innovatief online platform boordevol onmisbare kennis voor iedere welzijns- en zorgprofessional. Het kennispunt bevat een brede waaier aan informatie en tools, in de vorm van boeken, een tijdschrift, modellen en documenten, veelgestelde vragen, een wetgevingsdatabank, …
Al geabonneerd op VIEWZCONNECT?
- Dan kunt u de digitale editie van deze uitgave meteen raadplegen op VIEWZConnect.
- Dan bent u dankzij de automatische updates van VIEWZConnect zeker dat u steeds de meest recente versie van deze uitgave raadpleegt.
Nog niet geabonneerd op VIEWZCONNECT?
|
Inhoudstafel
1. |
Beleid op wangedrag |
2. |
Wangedrag |
3. |
Emoties, boosheid, agressie |
4. |
Emoties in het klantcontact |
5. |
Reageren op wangedrag |
6. |
Aanpakken |
7. |
Oplossingsrichtingen |
8. |
De organisatienorm |
9. |
Handhaven |
10. |
Regiemaatregelen - Sancties - Gevolg geven |
11. |
Escalatiemodel |
12. |
Wangedrag aan de telefoon |
13. |
Huis- of bedrijfsbezoek |
14. |
Sociale media |
15. |
Praktisch allerlei |
16. |
Begrippen en definities |
|
|
Maakt deel uit van de reeks
Aanverwante producten:
|
Kleine gids voor psychiatrische ziektebeelden
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
,
Welzijn en Zorg
Auteur: Bervoets C., De Witte A., Lemey L., (ed.) De Bie J., (ed.) van den Ameele H.
ISBN: 978 90 4961 340 2
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Werkplanning in de zorgsector 1: De wettelijke regeling rond arbeidsduur
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
,
Welzijn en Zorg
,
Werkplanning in de zorgsector
Auteur: Blomme F.
ISBN: 978 90 4961 587 1
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Werkplanning in de zorgsector 2: Een wettig uurrooster op maat van uw organisatie opstellen
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
,
Welzijn en Zorg
,
Werkplanning in de zorgsector
Auteur: Blomme F., Taillieu H.
ISBN: 978 90 4961 601 4
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Werkplanning in de zorgsector 3: Nachtarbeid en arbeid op zaterdagen, zon- en feestdagen
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
,
Welzijn en Zorg
,
Werkplanning in de zorgsector
Auteur: Blomme F.
ISBN: 978 90 4960 955 9
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Zorgkalender
Ouderen en Zorg 2014
Deel van reeks:
Welzijn en Zorg
Auteur: Lemey L., Demaerschalk M., Van Ooteghem L.
ISBN: 978 90 4960 935 1
Publicatievorm:
Kalender
|
|
Vroegtijdige zorgplanning
Een gids voor hulpverlener en ambtenaar
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
,
Welzijn en Zorg
Auteur: Okerman G.
ISBN: 978 90 4961 357 0
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Juridische modeldocumenten voor de zorgsector
Praktische verzameling van modeldocumenten inzake patiëntenrechten, levenseindebeslissingen en klachten wegens medische fouten
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
Welzijn en Zorg
Auteur: Tack S.
ISBN: 978 90 4960 946 7
Publicatievorm:
Boek
|
|
Een woonzorgzone loont!
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
,
Welzijn en Zorg
Auteur: Deloddere M.
ISBN: 978 90 4961 416 4
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Beter in team
Een leidraad voor de begeleiding van teams in de ouderenzorg
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
Auteur: Van Assche L.
ISBN: 978 90 4961 509 3
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
JEZ11 in beeld
Een reflectie op het werken met jongeren in de bijzondere jeugdzorg
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
Auteur: Ducatteeuw S.
ISBN: 978 90 4961 600 7
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Intervisie met impact
Effectiever van elkaar leren
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
Auteur: A-Tjak J., Seys A.
ISBN: 978 90 4961 630 4
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Kleine gids voor dementie
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
Auteur: Lamers H., Lemey L., Mevesen B., Okerman G., van den Ameele J.
ISBN: 978 90 4961 700 4
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Te mooi om (niet) waar te zijn
Klantgericht organisatieontwerp in social profit
Deel van reeks:
Lokaal management & beleid
,
MATConnect | Online kennispunt managementteam
,
VIEWZConnect | Online kennispunt welzijn en zorg
Auteur: Vandooren T.
ISBN: 978 90 4961 642 7
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
|
|