Integer werken, agressievrije klanten

Integer werken, agressievrije klanten
Auteur: Klaassen A.
Publicatievorm:    Boek
Kenmerken: Vastbladig
ISBN-10:/
ISBN-13:978 90 4960 968 3
Aantal bladzijden:141
Verschijningsjaar: 2013
Deel van reeks:    VIEWZ - Publicaties , VIEWZConnect | Online bibliotheek welzijn en zorg , Welzijn en Zorg

Beschrijving

Veel organisaties zijn bewust bezig met de aanpak van agressie. Zo bekleedt de aanpak van agressie vaak een bevoorrechte positie in het takenpakket van de preventie-adviseur en leren medewerkers in specifieke trainingen om te gaan met agressie.
 
Maar kunt u wel leren omgaan met agressie? En zo ja, wilt u dat dan werkelijk leren?
 
Dit boek is een statement en toont aan dat agressie niet getolereerd kan worden. Want, wie agressief gedrag vertoont, kan niet op een behoorlijke en integere manier worden geholpen. De boodschap van dit boek is dan ook dat agressie moet worden verbannen en dat enkel integere dienstverlening goede dienstverlening is.
 
Auteur Aad Klaassen toont aan welk gedrag wel en niet door de beugel kan. Met behulp van praktische oplossingen en aan de hand van een benadering die ruimschoots haar waarde in het werkveld heeft bewezen, toont hij u hoe u een integere dienstverlening in de praktijk realiseert, en dit zowel op het niveau van de individuele medewerker als op het niveau van uw organisatie.
 
Deze uitgave vindt u ook terug in de digitale bibliotheek van VIEWZCONNECT
 

 

VIEWZConnect is een innovatief online platform boordevol onmisbare kennis voor iedere welzijns- en zorgprofessional. Het kennispunt bevat een brede waaier aan informatie en tools, in de vorm van boeken, een tijdschrift, modellen en documenten, veelgestelde vragen, een wetgevingsdatabank, …

 

 

Al geabonneerd op VIEWZCONNECT?

  • Dan kunt u de digitale editie van deze uitgave meteen raadplegen op VIEWZConnect.
  • Dan bent u dankzij de automatische updates van VIEWZConnect zeker dat u steeds de meest recente versie van deze uitgave raadpleegt.

Nog niet geabonneerd op VIEWZCONNECT?


 

Schrijf u in op de nieuwsbrief "Welzijn en zorg | VIEWZ".

  • Ontvang updates over nieuwe regelgeving, hot topics, belangrijke trends, ...
  • Blijf op de hoogte van niet te missen opleidingen en studiedagen.
  • Ontdek in primeur nieuwigheden en interessante initiatieven.


 

Inhoudstafel

1. Beleid op wangedrag
2. Wangedrag
3. Emoties, boosheid, agressie
4. Emoties in het klantcontact
5. Reageren op wangedrag
6. Aanpakken
7. Oplossingsrichtingen
8. De organisatienorm
9. Handhaven
10. Regiemaatregelen - Sancties - Gevolg geven
11. Escalatiemodel
12. Wangedrag aan de telefoon
13. Huis- of bedrijfsbezoek
14. Sociale media
15. Praktisch allerlei
16. Begrippen en definities
   

Maakt deel uit van de reeks

VIEWZ publicaties VIEWZ - Publicaties 

Deel van reeks: Toolbox bij uitdagende begeleidingen
De VIEWZ-publicaties vormen een onmisbare informatie- en inspiratiebron voor de volledige welzijns- en zorgsector. 

ISBN: /
Publicatievorm: Boek
ViewzConnect VIEWZConnect | Online bibliotheek welzijn en zorg 

De innovatieve online bibliotheek boordevol onmisbare kennis voor iedere welzijns- en zorgprofessional.

Welzijn en zorg Welzijn en Zorg 

Aanverwante producten:

JEZ11 in beeld JEZ11 in beeld 
Een reflectie op het werken met jongeren in de bijzondere jeugdzorg

Deel van reeks: VIEWZ - Publicaties , VIEWZConnect | Online bibliotheek welzijn en zorg
Auteur: Ducatteeuw S.
ISBN: 978 90 4961 600 7
Publicatievorm: Boek
Kenmerken: Vastbladig
Intervisie met impact Intervisie met impact 
Effectiever van elkaar leren

Deel van reeks: VIEWZ - Publicaties , VIEWZConnect | Online bibliotheek welzijn en zorg
Auteur: A-Tjak J., Seys A.
ISBN: 978 90 4961 630 4
Publicatievorm: Boek
Kenmerken: Vastbladig
Kleine Gids voor Dementie - editie 2019 Kleine gids voor dementie 

Deel van reeks: VIEWZ - Publicaties , VIEWZConnect | Online bibliotheek welzijn en zorg
Auteur: Lamers H., Lemey Lieve, Mevesen B., Okerman G., van den Ameele J., Berdai Chaouni S.
ISBN: 978 90 4961 787 5
Publicatievorm: Boek
Kenmerken: Vastbladig
Te mooi om (niet) waar te zijn Te mooi om (niet) waar te zijn 
Klantgericht organisatieontwerp in social profit

Deel van reeks: Lokaal management & beleid , MATConnect | Online bibliotheek lokaal management en beleid , VIEWZConnect | Online bibliotheek welzijn en zorg
Auteur: Vandooren Tom
ISBN: 978 90 4961 642 7
Publicatievorm: Boek
Kenmerken: Vastbladig
Met hart en ziel, en veel nuchter verstand Met hart en ziel, en veel nuchter verstand 
31 verhalen van OCMW-maatschappelijk werkers

Deel van reeks: VIEWZ - Publicaties
Auteur: De Baere Guido
ISBN: 978 90 496 1882 7
Publicatievorm: Boek
Kenmerken: Vastbladig