On-line contracteren, een realiteit |
Inleiding |
I. Toepasselijke wetgevingen |
II. Definities - enkele nieuwe begrippen |
III. Contractsluiting |
IV. Elektronische contracten met uitoefenaars van een vrij beroep |
V. Misleidende en vergelijkende reclame |
VI. Bewijs - Facturatie |
|
Hoe snel met de ontevreden koper reageren? |
|
De verhaalbaarheid van de kosten en erelonen van advocaten |
I. Inleiding |
II. Pogingen tot wetswijzigingen - Invoering van de verhaalbaarheid |
III. De wet van 2 augustus 2002 inzake betalingsachterstand |
IV. Het arrest van het Hof van Cassatie van 2 september 2004 |
V. De evolutie van de rechtspraak en rechtsleer voor het arrest van 2 september 2004 |
VI. Rechtspraak en rechtsleer na het arrest van het Hof van Cassatie van 2 september 2004 |
VII. Situatie in diverse Europese landen |
VIII. Projecten tot tarifering |
IX. De doos van Pandora geopend |
X. Eindelijk een oplossing? |
|
De curator en de contractuele rechten en plichten van de gefailleerd: heeft de curator "superbevoegdheden"?
|
|
Praktische vragen n.a.v. de vordering van de curator tot volstorten van aandelen |
|
De wet van 19 december 2005 betreffende de precontractuele informatie bij commerciële samenwerkingsovereenkomsten |
I. Inleiding |
II. Toepassingsgebied |
III. Informatieverstrekking |
IV. Sancties |
V. Geheimhoudingsplicht |
VI. Interpretatie |
VII. Dwingend karakter van de wet |
VIII. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken |
IX. Inwerkingtreding |
X. Arbitragecommissie |
XI. Besluit |